Låt oss få gå ensamma i mörkret - och ljuset.

Tidigt i våras någon gång så blev det bara ljust helt plötsligt efter en lång vinter (som jag iofs inte behövde uppleva då jag var i Kenya 9 veckor av den tiden). Men hur som helst gjorde ljuset allt så mycket enklare. Det var nästan skönt att vakna tidigt på morgonen för att hela rummet strålade av ljus. Och alla långa ljusa nätter - det blir faktiskt aldrig mörkt här vissa nätter och ljuset är fantastiskt. Men nu är höstens första mörker här i Umeå och alldeles nyss när jag gick hem från Kristian så lade jag märke till det och det var mysigt. Något som däremot inte är mysigt är att behöva tänka på att "man kanske inte ska ta gångvägen genom skogen nu när det är mörkt, för man kan ju råka ut för nåt". Jag avskyr det. I helgen som var skedde tre överfallsvåldtäkter i Linköping. Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Sofia

det är så jäääävla upprörande!! man vågar knappt gå hem klockan tio på kvällen!! det blir inte bättre av att ngn haft sönder alla gatlampor!! jag blir fullkomligt rasande!! får ta en kopp kaffe för att lugna ner mej lite!

Postat av: Annika Åberg

Hej tjejen! Nu är det en eeeeevighet sen vi hörde av varann; jag har aldrig varit med om en sommar som gått så snabbt - och varit så full av upplevelser i form av kärlek, gassande sol och svalkande, gott vitt vin :-) Jag kommer till Umeå för några dagar i mitten av september: då får vi se till att sammanfatta våra somrar över ytterligare några glas gott vin! Tusen kramar, gumman!

2006-08-24 @ 21:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback