En efterlängtad helg!

Helgen som gått har varit alldeles perfekt! Min första lediga helg på mkt länge, kommer inte ihåg när jag var i Umeå sist och faktiskt var ledig 3 dagar på 1 vecka. I fredags sov jag länge för att sedan bege mig ner på stan, möta upp Hilde och sen blev det så klart lite julshopping. Hittade några saker till mig själv också, ett par fina örhängen på Schmäck, ringar från Pilgrim och en sjal från Åhléns! På kvällen åt jag och Kristian middag och drack lite vin, sen åkte vi ner på stan, drack kaffe på Schmäck och sen blev det bio. Vi såg Happy feet och det var det svängigaste och roligaste jag sett på länge! Den måste ses! Sen blev det mys hemma med rött te och pepparkaka. På lördagen skulle jag och Josefin egentligen gå på julmarknad, men eftersom det regnade så blev det inte så. Istället bakade jag och Hilde saffransbullar med mandelmassa och vit choklad, de blev snygga och grymt goda! På kvällen åkte jag till Sara, vi gjorde sushi och sen gick vi till Äpplet för en konsert med Marit Bergman, hon var helt fantastisk och spelade alla mina favoritlåtar från hennes första skiva. Konserten var klart en energikick! Igår jobbade jag några timmar, sedan åt jag middag med Hilde som hade lagat en mycket god pastagratäng och sen hyrde vi senaste Beck-filmen, "Flickan i jordkällaren", Beck-älskande flickor som vi är. Nu är det måndag igen och jag ska strax bege mig till jobbet, men det känns helt okej efter den här helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback