Festivalminne

Skulle egentligen gå på stan med mamma och pappa idag, men det är lite halvdåligt väder så vi åkte till Strömpilen och gick där lite. Köpte hårspray och en kortärmad skjorta! Såg i tidningen att Arvikafestivalen börjar idag... Var på Arvikafestivalen 2001 med min dåvarande pojkvän Anders och det blev verkligen en kaotisk festival. Under festivalen gjorde vi slut, min älskade morfar dog, ihärdigt spöregn, störda grannar, tältet gick sönder - men jag kunde sova ändå för Anders låg och höll i en pinne så att tältet stod någorlunda upprätt. Det var jag mycket tacksam för och tog det som kompensation för att han var helt besatt av brudarna i Sahara Hotnights... "Kolla inte bakåt nu, men gitarristen i Sahara Hotnights står bakom oss...".  Vi båda var mycket glada när hans föräldrar hämtade oss i Karlstad på söndagen. Just då kändes det inte speciellt roligt, men när vi träffades igen här i Umeå några år senare så var det mycket roligt att minnas festivalen ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback