Lite tankar på fysikgränd en söndagkväll i juni

Känns som att den här helgen nästan bara har bestått av jobb, och det har ju den i och för sig också. Men det har varit helt okej faktiskt! Mycket kul folk som jobbar där faktiskt! Igår kväll kom Martin förbi och vi kollade lite fotboll och drack vin. Gott och trevligt! Per kom förbi idag efter jobbet och så mumsade vi på jordgubbar och mjölk, somrigt värre!  Det här är för övrigt första sommaren som jag inte tillbringar i Gimo. Känns lite konstigt, men samtidigt naturligt och väldigt skönt. Här har jag mina grejer, mitt rum och en väldigt stor del av mitt liv. Jag gillar verkligen Umeå och just nu skulle jag verkligen inte ha nåt emot att stanna här ett bra tag till... synd bara att det inte finns så mycket jobb för samhällsvetare här. Men det är så klart tråkigt att inte kunna träffa brudarna och grabbsen hemma, som i och för sig inte bor i Gimo längre utan i metropolerna Stockholm och Uppsala och intet att förglömma Österbybruk, men får ta mig en sväng dit i augusti helt enkelt. Men mest av allt saknar jag att få spendera massor av veckor med min älskade syster. Och mor och far så klart också. Men de kommer hit om 1,5 vecka och det ska bli så kul att få umgås lite och för en gångs skull ha tillgång till bil och lämna stan lite. Nog om sentimentaliteter nu. Ulrika på jobbet hade sett nåt jobb i DN idag som hon tyckte jag skulle söka så det är väl bäst att jag kollar upp det nu. Dagens högtidsstund (eller inte?) - läsning av dagens DN i sängen. Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback