Inlåsta på Fysikgränd

Vaknade imorse klockan 6.40 av att någon knackade på dörren, det var Hilde som inte kom ut genom ytterdörren behövde låna mitt fönster för att ta sig ut och hinna i tid till jobbet. Ytterdörren i korridoren gick inte alls att öppna, så det var bara för Hilde att hoppa ut genom fönstret! Tur att vi är sådana driftiga kvinnor! Somnade om några timmar sen ringde jag kvartersvärden så att hon kunde fixa dörren. Hon och en till kom sen och lagade låset, det var någon hake som fallit ner inuti kolven liksom. Vi har haft problem tidigare med låset, då gick det inte att öppna utifrån. Så egentligen tycker jag att de borde byta ut låset helt, så att vi slipper oroa oss för att inte kunna komma in eller ut. Sen åt jag frukost ute på gården, och läste DN, en perfekt start på dagen. Sedan cyklade jag ner till arbetsförmedlingen, väl där så tog det ett tag, så klart, hade inte väntat mig något annat. Men men, nu är jag inskriven där i alla fall. Sedan köpte jag sushi till mig och Sara och åkte hem till henne för lite lunch och prat. För övrigt så har tv:n  i korridoren pajat igen, satt i telefonkö hos elgiganten i en halvtimme för att säga åt dem att nu får faktiskt de komma och hämta den. Så hittills kan man säga att jag bara gjort en massa nödvändiga ärenden på min lediga dag, men nu ska jag ut och gå och sen blir det middag med Hilde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback