Lite om arbete och politik

Såg matchen mellan Portugal och Holland igår. Den var mycket rafflande. Känner mig nästan lite skyldig som tyckte att det var spännande med slagsmål, armbågar i ansiktet, fyra utvisningar och massvis av gula kort. Min medtittare Martin suckade och stönade mest om att spelarna betedde sig som småpojkar och borde veta bättre när de spelar på den nivån. Det får väl jag också hålla med om. Har jobbat 6-18 idag. Känner mig inte så himla trött faktiskt, men det är skönt att jag är ledig imorgon. Ska ta min första officiella kontakt med arbetsförmedlingen och det kan ju bli intressant med tanke på den svenska arbetsmarknadspolitiken. Läste om något som heter "akademikerpraktik" på AMS:s hemsida, det vill säga att man får betald praktik och relativt releventa arbetsuppgifter. Men villkoret för att få detta var att man skulle ha varit HELT arbetslös i 6 månader ELLER varit inskriven i nån arbetsmarknadsåtgärd som sossarna ordnat så fint. Så det är tydligen bättre att inte göra någonting eller lulla omkring på någon flummig ams-kurs än att jobba med något som man är överkvalificerad för och faktiskt kunna betala sin hyra själv. Kan inte förstå ens i min vildaste fantasi hur de kom på dessa regler, det är så uppenbart att det är så väldigt väldigt idiotiskt. Jag kanske ska bli politiker ändå som min kära farbror har sagt ända sen jag var liten. Men jag tror att jag är alldeles för odiplomatisk för det... Ska nog ta mig en kopp te nu och lyssna på Sophie Zelmani och njuta lite.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Kejkej for president :-)

sommarkram på dej

2006-06-26 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback