Stora och viktiga saker!

Idag har det hänt stora grejer! En av mina bästa vänner Sara har blivit faster till en flicka! Så himla kul! Barn är ju fantastiska. Mattias och Idas underbara Majken har börjat gått nu och är helt ljuvlig. Tråkigt att man bara inte hinner träffa henne så ofta, men förhoppningsvis blir det ändringar på det någon gång i framtiden om och när jag flyttar söderut igen. Köpte en jättetuff gul-blå klänning med en giraff till Majken när jag var i Kenya i höstas som hon hade på sig på midsommarafton. Måste höra med Ida om hon kan skicka ett kort på underverket. Annars har det inte hänt så mycket. Kollade på matchen mellan Italien och Frankrike med Martin igår , den var inte lika rafflande som Holland-Portugal matchen, men några riktigt snygga mål blev gjorda. Zinedine Zidane är riktigt cool! Sen var det upp tidigt i morse - jobb mellan 6-16. Fullt upp hela tiden, men det är kul!

Nu till lite allvarligare saker. Kom hem från bion precis. Har sett nya Beck-filmen "Skarpt läge", den var riktigt bra. Och tänkvärd. Den handlade om kvinnomisshandel. Det är lätt att glömma att de flesta våldtäkterna faktiskt sker i hemmet och det oberoende av social status. Kvinnojourerna i Sverige gör ett riktigt bra jobb, trots att de fått en rejäl backlash efter SVT:s Uppdrag Gransknings "Könskriget" (blir arg bara jag tänker på det).

Nu ska jag dricka lite te och läsa. Börjar inte förrän klockan 15 imorgon, skönt. Sovmorgon och sen fika med Sara på Schmäck.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback