Äntligen i det röda huset i Gimo!

Nu har jag landat i Gimo. Fick en mycket trevlig flygresa hem då jag träffade på Lina på flygplatsen, och vi lyckades få sitta bredvid varandra på planet, blev en massa prat om allt från gamla klassen till hur Israel útnyttjade de sista 72 timmarna innan vapenvilan med Hizbollah påbörjades. För er som inte vet det passade Israel på att släppa tusentals minor över Libanon under dessa timmar. Vilket så klart har försvårat allt arbete som görs där, men hur det påverkar civilbefolkningen går så klart inte att beskrivas. Jag skulle vilja höra vad DN:s ledarskribent Peter Wolodarski tycker om detta. Konstigt att inte han får uttrycka sina åsikter i Libanon/Israel-frågan överhuvudtaget.... (eller så är det så enkelt att DN inte vill få sina mailboxar sönderbombade av upprörda läsare, som mig själv till exempel). Nu till något annat och mycket trevligare. Sedan jag kom till Gimo har jag hunnit äta god mat med mor och far och sen har jag och mamma gått igenom nyheterna i bokhyllorna, och den första boken som får äran att bli läst under denna Gimo-vistelse blir Stieg Larssons "Mäns som hatar kvinnor". Har tänkt att läsa den länge, men nu blir det äntligen av!  Vad skönt det är att bara slappna av...... !

Kommentarer
Postat av: Sofia

Guuuud vad härligt det låter!! Jag vill hem till mitt röda hus och bara vara jag med, men det tar nog ett tag innan jag hinner med å vara lat... är trött på skolan efter 3 dagar, det bådar inte gott för framtiden! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback