Palestina i böckernas värld och den bittra verkligheten

Apropå att en rysk ubåt hittats i mina hemtrakter kom jag att tänka på Jan Guillous (som även han bor i mina hemtrakter) Madame Terror som jag läste klart uppe i stugan på Seskarö. Riktigt bra bok tycker jag!  En klyscha kanske andra säger...  Men jäklar vad coolt med en palestinsk flotta som rockade fett över haven och som i slutändan fick till ett fredsavtal mellan Israel och Palestina och det palestinska folket fick den mark och de mänskliga rättigheter som de så länge avsaknat.  Samtidigt som de gjorde allting rätt i boken, allt enligt Genéve konventionen osv. Men som alla vet är läget i Palestina i dagsläget ett helt annat, inbördeskrig och den där förbannade muren som Israel byggt och fortsätter bygga på. Undrar om President Bush har fått ett exemplar av boken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback