Smör ska det va!

Angående mitt förra inlägg tänkte jag bara berätta att det jag försöker undvika att äta är pasta, ris, potatis, bröd och sötsaker och jag och min mage mår alldeles förträffligt av det. En annan stor förändring är att lightprodukter av alla dess sorter är bannlysta. Det är väl rätt självklart att vi inte mår bra av att stoppa i oss margariner och en massa annan skit som kroppen inte vet hur den ska bryta ner.  Nä - naturligt ska det vara! Smör, bregott, grädde och riktig crème fraiche. Och man blir inte dum i huvudet av att inte äta kolhydrater i form av pasta, ris, potatis och bröd. Jag får i mig precis de kolhydrater jag behöver i grönsaksform. Förra helgen när vi hos Kristians föräldrar i Boden lagade vi bl.a. rostas med blomkålsgratäng. Och det var så sjukt gott - blomkål, grädde, crème fraiche, vitlök, salt, peppar och riven västerbottenost! Jag kan även avslöja att blomkålsmos inte heller är helt dumt! 

Imorgon ska vi bjuda på middag här hemma och då blir det Jamie Oliver´s citron- och örtkyckling tillsammans med vår nya favoritgratäng och mozarellasallad. Efterrätt? Chokladfondue. 


                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback