Äntligen kräftsäsong!

Har haft en riktig härlig dag, slutade jobba vid 13 och sedan satt jag och njöt av solen på balkongen i några timmar, känns som att jag inte gjort det på hela sommaren.. och nu äntligen. När Kristian kom hem åt vi bulgursallad, lika gott som vanligt. Sedan begav jag mig några kvarter bort till Hildes balkong där vi suttit och druckit lite vin och ätit lite kex och ost tillsammans med Carolina som är på besök. Rödvin slinker så lätt ner... Men det blev bara ett glas för mig. På lördag blir det kräftskiva hos Sara, ser verkligen fram emot första suget på första kräftan! Är uppvuxen med att fiska kräftor ända sedan jag var liten, och nästa torsdag åker vi hem för årets kräftfiske i Gimodammen a lá familjen Krantz och familjen Eklöf med döttrar och pojkvänner och så klart gullungarna Majken och Ebbott.  Och efter fredagens kräftfiske blir det kräftskiva på lördagen! Jag längtar!!


                                                    image121           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback