DN:s utrikes dag

Attans att jag inte kan vara i Stockholm på DN:s utrikesdag, det jag helst skulle vilja höra är Jan Eliasson som jobbar som FN:s sändebud i Darfur och Peter Wallensteen som är professor i Freds- och Konfliktforskning som ska prata om konfliktlösning och slutna förhandlingar. Har varit på föreläsningar där Peter Wallensteen medverkat förr och han är en fantastisk talare och inspirerande för oss studenter som tror (trodde?) att vi kan rädda världen... Något som också hade varit intressant är att få veta mer om vad som sker i Israel/Palestina-konflikten just nu, eftersom DN är så otroligt mesiga i att välja sida och väljer allt som oftast fel sida, tycker jag, men det beror även på vem skribenten är... Jag tror inte att DN tänker låta en av sina ledarskribenter Peter Wolodarski uttala sig i den frågan iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback