Uppsalas så kallade skrytbygge

Ända sedan det beslutades att Musikens hus skulle byggas i Uppsala har jag varit mycket skeptisk. Samtidigt som kommunen drar ner massor på skola, vård och omsorg har de lagt ner åtskilliga med miljoner på detta fula stora hus som enbart förstört omgivningen i ett av Uppsalas finaste kvarter. Jag är verkligen inte emot kulturutövande, tvärtom - mer lättillgänglig teater, musik och annat kulturellt till folket, men detta - nej tack. De som propagerat för ett Musikens hus har alltid pratat om att "närheten till Sthlm kommer göra det så attraktivt" - ja eller hur... Det ska bli mycket intressant och se hur Musikens Hus klarar sig. Hur som helst, nu är åbäket klart.

image134

Det är så fult att jag skulle kunna gråta.. Älskade Vaksala Torg, vad har de gjort med dig?

image135
Så här såg det ut innan förstörelsen - i Bodéns cykelaffär köptes min älskade Helkama-cykel
som jag fick i 20-årspresent av mamma och pappa. Ett kvarter bort på Höganäsgatan
levde jag, Jossan och Karin livet under 1 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback