Jag stödjer de strejkande sjuksköterskorna!

Igår fick jag ett sms av min vän sjuksköterskan Sofia "Våran kunskap kostar pengar, vårat ansvar kostar pengar. KOMPETENS GER SÄKER VÅRD! Stöd oss i vår kamp!!" Och självklart stödjer jag mina vänner sjuksköterskorna Sofia, Karin, Emma, Ida och min älskade fina syster Stina. Och apropå debatten om att strejken kan vara  farlig för allmänheten och visst är den kanske  det. Men då kanske man måste prioritera att höja deras löner också om nu samhället inte klarar sig utan sjuksköterskor.

                                          image183

Kommentarer
Postat av: Johanna

Helt rätt! Jag håller med, mer pengar till de hårt arbetande inom vården. Söt nalle :)

Postat av: Sofia

tack tack för det allra finaste stödet =)

2008-04-22 @ 12:15:54
Postat av: Carin

Jag håller med. Klart att sjuksköterskor ska ha bättre lön. En sån där nalle skulle jag vilja ha. ;)

2008-04-23 @ 17:53:26
URL: http://ladyscorpio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback