En liten uppdatering vore ju på tiden.

Så nu är julen över och det nya året ska snart firas in! Jag hade själv 6 dagar ledigt över jul och befann mig såklart i Gimo (där det för tillfället inte finns internet i huset) och Uppsala då.  Hela familjen, släkten och några vänner hann jag med att träffa. Apropå vänner stiftade jag ny bekantskap med Henny som är 2 månader gammal och hon var alldeles utomordentligt förtjusande. Som vanligt som de senaste åren hann jag inte träffa alla mina fina vänner, men det är inget som stressar mig längre när jag vet att vi flyttar söderut om några veckor.  

I julklapp fick jag en massa fina presenter: presentkort (åhlens, duka och cervera), id-smink, body butter från body shop (moringa och japanese cherry blossom), ekologiska ansiktsmasker, te, necessärer, en blå dunjacka från fjällräven, label m:s protein spray för håret, sex and the city-filmen, mamma mia filmen, marimekkoskålen Ittala, finfina stickade rättvisemärkta vantar från Boliva och smycken. ..Tillsammans fick jag och Kristian en vinkaraff, handdukar från Marimekko, mumin-örngott och halva priset på nästa Peking-resa betald! Av Kristian fick jag parfymen Clean, underkläder från Calvin Klein (de finaste jag vet för övrigt!) och Stephanie Meyers böcker om Bella och Edward. 

Som det hör till när man blir ledig blev jag förkyld dagen innan julafton, men jag har inte direkt känt mig hängig. Men när jag landade med flyget på eftermiddagen i söndags fick jag ett lock för öronen som inte var av denna värld. Så från i söndags till i morse har jag i princip varit döv. Men imorse hade det släppt - då var det bara en kraxig whiskeyröst (dock utan halsont) som anlänt och som mina kära arbetskamrater både oroat sig över och haft roligt åt under den långa arbetsdagen. 

Dagens bästa: Mina arbetskamrater och telefonsamtalet med Hilde.

Dagens godaste: Kvällens rödvin med Kristian. 

Dagens sämsta: Att filodegen tog slut på jobbet (får köpa fryst imorgon). 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback