En tolkningsfråga.

I slutet av februari sökte jag och Kristian samma jobb, då fick vi tillbaka samma svar från detta stora svenska företag "Vi har tagit emot din ansökan, vi hör av oss senare osv" - dvs. standardsvaret man får när man sökt ett jobb. Idag fick Kristian ett mail från detta företag som sa "Vi tackar för din ansökan, men vi har valt att gå vidare med andra sökande": Grejen är nu den att jag inte har fått detta mail idag, och såna mail brukar ju gå ut samtidigt till alla de som inte är aktuella för jobbet. De sitter ju inte och skriver personliga mail till alla, liksom. Så nu vet inte jag om jag ska hoppas på att jag är en av dem de har valt att gå vidare med, men i så fall så borde de ju ha hört av sig tycker man. Eller så har jag fallit ur deras ansökningssystem....  Just nu leder Kristian vår "sökajobb-tävling". Han har sommarjobb hur som helst men väntar på svar för ett annat jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback