Rapport från Peking

Vid lunchtid i fredags anlände vi till Peking, vi blev hämtade av mamma på flygplatsen. Efter att ha lämnat väskorna i lägenheten följde jag med Stina och Niklas och käkade lunch på Element Fresh  (superfina sallader och sandwiches och smaskiga smoothies) och sen gick jag till Lily´s nails på Village och fixade fötter, händer och ögonbryn. Underbart! På kvällen blev det indisk mat på Ganges. Kristian sov några timmar när vi kommit fram och tidsskillnaden har inte varit jobbig för oss alls den här gången. Igår åt vi lunch på  en nyöppnad japansk restaurang - Hatsune och åt den ljuvligaste sushin, det var en smaksensation i munnen och enligt Stina och Niklas var den till och med bättre än sushin på East. På eftermiddagen åkte vi ut till Houhai Lake, gick runt sjön och sen åt vi middag på Nuage som serverade perfekt vietnamesisk mat. Stina och Niklas åkte hem idag, så det känns lite tomt här. Vädret här är perfekt - mellan 20-30 dagar. Efter lunch satt jag, Kristian och mamma på Starbucks uteservering och solade och drack Mocca Frappuccino. Har även passat på att träna på gymmet varje dag, så att jag inte är helt ur fas med Ida på boxningen i nästa vecka! Vi har även hunnit med lite shopping, Kristian har köpt två träningsställ, beställt skjortor hos skräddaren och jag har köpt två träningslinnen och ett par svarta ballerinaskor. Nya solbrillor har vi också köpt!

       




 

Nu kom pappa hem från jobbet, uppdaterar med mer bilder sen!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback