Tur att det finns riktig killdricka.

Reklamen för Coke Zero är så  fruktansvärt dålig. Jag förstår inte hur de i två års tid har fått sända sina urusla sexistiska reklamfilmer.

Men jag är inte
ensam.
Tack och lov har de blivit fällda av olika instanser flera gånger.
Undrar vad det är för idioter som gjort reklamen? Skulle inte tro att vi delar samma syn på livet.

"- Vårt budskap är att Coke Zero är den tillsynes omöjliga kombinationen av riktig colasmak och inget socker - it's possible. Huvudpersonen, vår hjälte, hamnar i omöjliga situationer som Coke Zero gör möjliga att klara sig ur, säger Hanna Sjöström, marknadschef för Coca-cola Company i Sverige.

Coke Zeros primära målgrupp är unga män. Reklamfilmen har premiär i helgen och ska rulla i TV3, TV6, Kanal 5, MTV och Discovery Channel under hela mars."
                                                                                   
(Taget från Dagens Media)

Men det är ju sötningsmedel i både Coca Cola light och Coke Zero, den enda skillnaden är ju tydligen att Coca Cola light innehåller sucralose, och Coke Zero innehåller aspartam.

                                                                                       Ett stort grattis till alla unga killar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej där namne,



Det är ju just det som är det bisarra med Coca-Cola zero, det är ju typ exakt samma sak som light, men eftersom det upplevs som "kvinnligt" att dricka light-produkter, har man tagit fram denna variant, så att männen kan känna sig nyttiga och manliga på samma gång. Eller, "nyttiga" och "manliga".

2009-03-24 @ 16:05:19
Postat av: Karin

Ja, det är verkligen helt bisarrt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback