Midsommar!

Midsommar blev en mycket lyckad tillställning på Fysikgränd! Jag och Hilde gjorde lite lättsamma förberedelser under dagen sedan kom folket runt 18. Vi trodde ett tag att vi bara skulle bli runt 5 stycken, men vi blev 13 stycken så det var kul! Per och David hade gjort en riktigt god snaps på svart vinbär och den berömda Fjodor, så milt och så gott så att den bara rann ner i strupen... Sill och färsk potatis och sedan grillning. Efter maten och innan desserten så blev det krocket, dock verkade det som att alla gaddat ihop sig mot vårt lag som bestod av Hilde, Martin och mig. Efter en ganska het krocketmatch blev det glass och jordgubbar och sedan snacks och massa prat och musik. Mycket trevlig kväll! Det enda som var lite tråkigt var att det blåste för mycket för att vi skulle kunna äta ute, men idag är det varmt och härligt ute och fräknarna får möjlighet att förstärkas.

Nu börjar det närma sig till den stora matchen, jag har en bra magkänsla inför den. Jag brukar kunna lita på min magkänsla när det gäller det mesta, både när det gäller om något kommer gå bra, eller mindre bra. Men som sagt jag tror att Sverige kommer fira ikväll! Vi ska kolla på fotbollen här, grilla och dricka öl. Hade planer på att eventuellt gå ut ikväll, men har nästan ingen lust alls just nu... som sagt magkänslan, eller min kvinnliga intuition. Kalla det vad ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback