Koppla din hund tack!

Väldigt ofta när jag går till jobbet möter jag människor som är ute och går med sin hund, och väldigt ofta har matten
(enligt min egen statistik är det faktiskt nästan alltid kvinnor) hunden springandes lös. Detta i ett område som väldigt många människor rör sig i, allt från dagisbarn till vanliga promenerande människor. Jag är väl inte speciellt hundrädd men jag tycker verkligen inte att det är trevligt när en stor hund kommer springandes emot mig utan att en människa syns till. Igår gick jag precis bakom en kvinna med två Lassiehundar, en i koppel och den andra utan. Lassiehundarna verkade väldigt snälla och väldresserade men vad hjälper det när det kommer en annan kvinna med hund utan koppel och hennes hund inte alls är speciellt väldresserad utan hennes hund skällar och springer emot de snälla Lassiehundarna för att bråka (en del kanske vill kalla det hälsa, men inte jag). Och där står jag precis bakom och vågar inte gå förbi. Till slut kan kvinnan med den odresserade hund koppla sin hund. Kvinnan med lassiehundarna ber mig om ursäkt.  Helst av allt hade jag velat säga "Vad jag vet är det lag på att hålla sin hund kopplad i tätbebyggda områden, så följ lagen tack". Men jag sa inget.

image166
En fantastiskt söt fransk bulldog!

Kommentarer
Postat av: Carin

Jag får panik när jag möter en okopplad hund. Särskilt de stora hundarna. Det är riktigt obehagligt faktiskt. Folk måste ju fatta att alla inte tycker att det är så kul när en stor hund kommer och springer emot en. Sen att folk inte kortar ner kopplet när de möter en annan människa fattar jag inte heller.. Det är oxå rätt obehagligt. Alla människor är faktiskt inte hundälskare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback